Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


Jag gnor som en gnu

"Oj! Du har ju gnott som en gnu! Hoppas du har kalendern
färdigredigerad nu så att du fick lite jullov också!"
 
Hej alla glada där ute!
 
Kommentaren ovan är från fröken Agneta, min handledare för det här projektarbetet, som hon skrev till inlägget där jag berättade att jag hade varit stressad "som en gnu" och inte egentligen vet hur man är ledig. (Ps. Jag vet att det är konstigt, men jag är helt enkelt van vid att alltid ha något att göra. Jag gjorde dock mitt bästa på jullovet och det "turned out just fine", om vi räknar bort alla gånger jag gnällde om att jag var uttåkad...)
 
Men, för att återgå till rätt spår... Eftersom det var ett tag sen jag la några minuter här inne tänkte jag skicka en liten uppdatering på hur det ligger till i nuläget.
 
- Jag går och vankar av och an i väntan på den absolut färdiga datummallen. Den jag fick och som jag så glatt berättade om innehöll några småfel, så jag lämnade in den för rättning. Så just nu sitter jag som på nålar, mestadels hela tiden, i väntan på den nya, rättade mallen - utan stavfel och skavanker (ja, jag använder ordet "skavanker").
 
Jag gjorde nyss färdigt ett förslag till baksidan av kalendern också. Satt med det i skolan för ett tag sen men...det slutade inte lyckligt, om vi säger så då... Så jag tog en paus och försökte idag igen med ett nytt sett att se det på och det hjälpte.
 
För- och efterord är färdigt sedan ett tag tillbaka, jag ska bara gå igenom det igen och dubbelkolla om det är några stavfel eller annat. Tänkte även be mina två andra jag (alltså min syster och min mamma) att läsa igenom det åt mig och trippeltrippelkolla. (Vad heter trippelkolla fast med syffran fyra? Fyrtelkolla?)
 
Så med andra ord är det enda jag väntar på nu, för att kunna färdiställa och gå ut i tryck, datummallen. Hoppas att den kommer imorgon, vilket innebär att kalendern kan vara klar denna veckan(!!!).
 
SÅ BESTÄLL EN KALENDER, KÄRA VÄNNER. HJÄLP MIG STÖTTA CANCERFONDEN.
TUMMEN UPP TUMMEN UPP


Åskådarnas tankar, frågor och åsikter

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv