Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


Om projektet

Tredje ring betyder projektarbete och – för de som väljer kursen småföretagande – UF-företag. Jag gjorde valet att slå ihop dessa två för att kunna göra något speciellt med mitt projektarbete.


"Jag undrade alltid varför inte någon gjorde något åt det, tills jag insåg att jag var någon." – Lilly Tomlin


Det här citatet är en ganska bra beskrivning på varför jag gör det här projektet. Jag satt vid sidan om och tänkte att folk borde göra mer, man borde hjälpa till, och till slut föll polletten ner – jag borde göra något.

 

Vad är det då jag gör? - Jo! Jag håller på att skapa en fotokalender – en kalender med foton, helt enkelt. En bild till respektive månad. Sammanlagt kommer det att bli tretton bilder – en till varje månad plus en omslagsbild.


Målet är att sälja så många ex som möjligt av produkten för att pengarna kommer sedan att gå till Cancerfonden. (Du kan läsa mer om Cancerfondens insamling och vad pengarna går till på deras hemsida cancerfonden.se.)


Varför jag har valt att pengarna ska gå till Cancerfonden grundar sig i egna erfarenheter. Jag har familjemedlemmar som har/har haft cancer och jag vill, med detta projekt, hjälpa till och bidra till forskningen så att så få som möjligt i framtiden kommer behöva vara med om att kämpa mot cancern.


Budskapet jag vill sprida är att alla, på något sätt, kan hjälpa och att människorna i omgivningen också påverkas även om det inte är en själv som drabbas av sjukdomen.

Genom att köpa en kalender är det också ett sätt att hjälpa till i kampen mot cancern. Därför hoppas jag på att få så stor respons som möjligt och att Ni gör rätt val och handlar av mig nästa gång Ni behöver någonting att skriva ner era planer i.


Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv