Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


Viktiga möten och visitkort

 
Yesyes. Så... Den här dagen började med en utmaning för mitt lokalsinne. Detta resulterade i att jag nästan körde vilse på Flygstaden. Varför jag skulle ut dit från början var för att jag skulle träffa Håkan Walhed, som är min rådgivare för mitt UF-företag och min kontaktperson på Skånetryck - tryckeriet som sponsrar mig. Vi skulle prata om detaljerna för hur allt det här ska "gå till" och fylla mitt huvud med viktig information. Vi bestämde bland annat att det ska vara obehandlat (var det så det hette?) papper, att det ska vara hårdare, genomskinlig plast som försättsblad (är det det man kallar det för?), var deras logo ska sitta någonstans och hur jag ska behandla bilderna innan tryck.
 
Jag brukar, ärligt talat, bli jättenervös innan jag ska på sådana här grejer - viktiga möten och sånt - och jag vet inte varför. Men, jag kände att jag kunde vara lugnare idag eftersom jag träffat Håkan förut och visste att jag inte hade något att vara nervös för. Så det här var ett snabbt och bra möte.
 
På måndag börjar första veckan av de två projektarbetsveckorna vi kommer att ha. Och det är då det smäller till ordentligt. Då ska jag ta och redigera alla foton som skall vara med i kalendern, räkna ut hur många blad den kommer innehålla, hitta eller skissa på en bra datum-layout - ja, bli klar helt enkelt. Så jag har lagt en deadline för mig själv: söndagen den 16 december i vecka 50 - då ska allt vara klart för tryck.
 
När jag berättade det här för Håkan innan, vilket också var första gången jag sa det högt och inte bara tänkte det, kände jag en liten sklump i magen. En klump blandad av nervositet och förtjusning på samma gång.
 
Jag håller alla tummar jag har på mig själv för att jag ska hinna klart till deadline.


Åskådarnas tankar, frågor och åsikter

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv