Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


Evighetsfunderingar och nya idéer

 
Något sådant här, fast mycket annat också, såg senaste fotograferingen ut. Det kändes ganska bra att fota (fast med Markus Krunegård i högtalarna känns allting bra), tror det börjar sitta nu, allt det där med lampor och blixtrar och ljus.
 
Kom på mig själv att drömma om projektarbetet imorse. Jag börjar känna lite tidspress nu, så här, inte ens två månader kvar till jul. Tiden strömmar iväg, det vill jag lova!
 
När jag vaknade imorse och tittade ut genom fönstret fick jag syn på två gubbar ute på gården som försökte få in en gammal teve på hjul i en bil. Jag började le, så som jag alltid gör när jag ser gamla, fina saker. Fick en bild framför mig när barn och föräldrar satt framför teven och stirrade av förundran på att en maskin kunde visa bild. Ser framför mig barnen som sitter med vidöppna ögon och fascineras och drömmer om att någon gång få vara en av människorna i teven. Det gav mig en ny idé för en bild.
 
"Jag gillar saker utan mening."


Åskådarnas tankar, frågor och åsikter

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv