Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


Ibland går det helt enkelt bara fel

 
Nyvaken och grann som jag är just nu, sittandes med kaffekoppen i handen, går kugghjulen uppe i hjärnkontoret minst lika mycket som de brukar också lite längre in på dygnet.
 
Igår ar det meningen att Fanny skulle agera testmodell för mig för att jag skulle testa vilka ljussättningar osv som jag ska ha på vilket foto i kalendern. Men såklart var det något som gick fel. Jag kommer dit tidigare för att sätta upp allting, starta musiken och allt annat viktigt som behövs. Första studion (och den mysigaste och bästa) är upptagen (redan här känner jag på mig att något annat kommer bli fel). Ja ja, jag tar den andra, inte mer med det. Kommer dit, fixar, datorskärmen till "huvuddatorn" fungerar inte så jag får se vart jag pekar musen genom projektorn, allt går finemang och till sist kommer Fanny. Vad jag kommer på då är att jag inte ens tagit upp kameran ur väskan min. (Jag vet inte varför, men jag brukar bli så exalterad när jag går in i studio att jag bara tänker på ljuset och glömmer oftast att jag behöver en kamera.) MEN! Vad jag upptäcker då är att blixtsändaren (den dosan man sätter på kameran för att blixtrarna ska utlösas) inte finns. Jag går ner i K10 (den första studion som var upptagen) och kollar om den ligger där. Icke! Jag går upp igen i E11 (okej, E101? (den studion jag och Fanny skulle använda)) och rotar runt bland saker i desperata förhoppningar för att hitta den. Men icke!
 
Enligt en av fotolärarna (den läraren som svarar i sin telefon, Agneta(!)) var båda sändarna försvunna kvällen innan, så han blev mest lycklig att man hittat i alla fall en av dem, men inte visste han vart den andra var.
 
"Mer finns det inte att göra", tänkte vi så vi fick helt enkelt gå hem igen.
 
Ombokning för nästa testfotografering: förmodligen imorgon (ja, just det! Det här påminde mig om att jag måste skriva en planering till de här två PA-veckorna som kommer och lämna in till Agneta..). På tisdag ska jag ta foto nummer två som ska med i kalendern - på min bror. Tro nu bara inte att jag tänker avslöja redan nu vad han ska få göra.
 
Godmorgon säger degmaskinen och mamma också, som står och blandar ihop till lussebullar.
 
 
En arg bild på min vän Carolina får visa hur jag kände mig igår.


Åskådarnas tankar, frågor och åsikter

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv