Startsidan   Om projektet   Kontakt Beställ Arkiv  


"En välförtjänt sovmorgon och en nackspärr senare..."

Mötet med Håkan i onsdags gick jättebra. Det som saknas nu är bara datummallen, när jag har den så är det bara att klämma in allting i en snygg layout sedan och trycka ut ett prov för att klämma och känna på. (Nöjd? Bra. Tryck fler!) Så igår tog jag en självlärningskurs i InDesign och skrapade ihop något som ser ut som en datummall. Ganska bra gjort av en tjej som aldrig använt programmet innan. Ska bara blir mer haj på marginalerna och jämna mellanrum (det borde finnas en knapp någonstans för att jämna ut allt).
 
Pratade med en vänlig person på Burde förlag igår under julavslutningen som skickade över en fil med all information som behövs till min kalender; röda dagar, namnsdagar, kungen och drottningens födelsedagar etc. Så denna dagen kommer att bestå mest utav InDesign-pyssel.
 
...En välförtjänt sovmorgon och en nackspärr senare har jag kommit upp på fötter igen. Sitter som på nålar och väntar på att kaffekokaren ska bli klar med min morgondos. Sen är det bara att fortsätta jobba!
 
 
 


Åskådarnas tankar, frågor och åsikter

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv